POZNAJEMY, ROZUMIEMY, AKCEPTUJEMY- ADHD

ADHD czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, znany jest na świecie już od ponad 140 lat.

W literaturze psychologiczno- pedagogicznej jest to najczęstsze zaburzenie neuro-behawioralne, które rozpoczyna się we wczesnym w dzieciństwie i zwykle powoduje znaczne problemy
w funkcjonowaniu, tj. gorsze wyniki w nauce, trudności w relacjach interpersonalnych zarówno
z rówieśnikami, jak i członkami rodziny. I choć można powiedzieć, że każde dziecko jest pełne energii i zniecierpliwienia, to u dziecka z ADHD te cechy są nasilone, utrudniają codzienne funkcjonowanie,
a także są nieadekwatne do wieku rozwojowego. 

W ramach projektu ABC Empatii- przedszkolaki w dniu 19 stycznia br. brały udział w zajęciach na temat tego zaburzenia, gdzie m.in. obejrzały film pt. „Spadające litery” autorstwa Erika Rosenlund, aktywnie uczestniczyły w pogadance, która przybliżyła im typowe cechy ADHD, wysłuchały opowiadania pt. „Tancerz” oraz poprzez zabawy, ćwiczenia ruchowe i rozwiazywanie zadań w kartach pracy uzmysłowiły sobie jak funkcjonuje mózg dziecka z nadpobudliwością psychoruchową. Poznały techniki relaksacyjne, rozładowujące negatywne emocje i sposoby radzenia sobie z nimi. Uczyły się akceptacji, szacunku do drugiej osoby oraz integrowały z rówieśnikami.      

Spp2 * Przedszzkole nr 2 Sanok * Sanok * Podkarpacie * Przedszkole * Jana Pawła * sanockie * Sadowa * Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2